16 Eylül 2008 Salı

esnaf olmak müşteriyi memnun etmek

Müşteriler kendilerine hep misafir gibi davranılmasını beklerler.

-temiz, rahat, cazip, sıcak, ortam beklerler.

-güler yüzlü birisi tarafından karşılanmayı beklerler.

-profosyonel görünümlü ve üstü başı düzgün birisiyle konuşmak isterler.

-hemen ilgi beklerler.

-kendileriyle güçlü göz temasında bulunmanızı beklerler.

-düzgün biçimde telaffuz edilen ve doğru vurguyla söylenen bir şekilde, kendilerine adlarıyla hitap edilmesini beklerler.

-sadece sözle garanti değil sözcüklerin ötesinde eylem beklerler.

-iş hakkında tam bilgiye sahip insanlar trafından hizmet görmek isterler.

-mahremiyet beklerler.

-kedilerinin kaba, sert ve şikayetçi oldukları durumlarda bile sizin ilgili, dikkatli ve ılımlı bir ruh halinde olmanızı beklerler.

-süpriz beklerler. keyif veren sürprizler !


Bunları Capital dergisinde müşteriyi mutlu etme sanatı diye bir kitabın özetinden aldım. Başarının bir reçetesi olması ne güzel şey değil mi ?

Sizce de bu reçete başarı getirmez mi ?

iyi işler olsun.

Hiç yorum yok: