4 Haziran 2008 Çarşamba

Babaların da bir günü var. ( 15 haziran 2008 babalar günü )

Az önce HediyeDenizi.com üyelerine babaların da bir günü var konu başlıklı bir tanıtım e-maili gönderdik. Ben de genç bir baba olarak sevgililer günü ve anneler gününün gölgesinde kalan babalar günü ve aralarındaki alışveriş yoğunlukları hakkında bir makale yazmak istedim.

Üç yıl kadar önce HediyeDenizi.com'u kurarken anneler gününün mü daha fazla sevgililer gününün mü daha fazla ürün satacağı hakkında ileriye dönük tahminler yapmaya çalışıyorduk. Tabi o zamanlar google trends olmadığı için bu tahminleri klasik perakende verilerini kullanarak ve akıl yürüterek oluşturmak zorunda kaldık.

Çok başarılı tahminler yapamadığımızı ikinci yılın sonunda anlamaya başladım, bir fizikçi olarak az sonra sizlerle paylaşacağım sonuçların sebeplerini tahmin etmek üzere çok düşündüm.

Öncelikle sevgililer günü alışverişlerinin açık ara zirveyi elinde tutması beklemediğimiz birşeydi. Açıkçası anneler günü hediye alışverişlerinin daha hacimli ve fazla olacağını düşünüyorduk. Anneler günü hediye alışverişlerinin paket ortalaması sevgililer günü hediye alışverişlerinin paket ortalamasına göre % 20 daha fazla tuttu ama sevgililer günü toplam hacmi kesinlikle anneler günü toplam hacminin iki katı olarak şekillendi.


Bu sonuçta, bizim hitap kesmimiz, ürün gamımız, etkili olmuş olabilir; ya da 2-3 kardeşin bir annesi ama herkesin bir sevgilisi olabilir :) Anneler günü hediyesinin evde saklanma zorluğu alışverişi sona erteliyor bu da tüketiciyi en yakın hafta sonunda klasik kanallardan alışverişe yönlendiriyor olabilir. Tüketime sevk edici bu günlerin medya ve halk içinde lansmanının etkisi olabilir. Ama bütün bunlar babalar günü alışverişlerinin dramatik şekilde düşük olmasına bir açıklama getiremez.

İşte bu noktada hep geride kalan, coşkusunu içinde tutan, sevincini içinde tutan, biriciklerini belki uyurken seyreden, klasik, otoriter Türk baba anlayışının çok etkili olduğunu düşünüyorum. Yine de her geçen gün ülkemizde babalar ve evlatları arasındaki diyalogun arttığını görüyorum, bu artışın babalar günü hediye satışlarına da yansımasını hem bir baba olarak hem de bir satıcı olarak yürekten temenni ediyorum :)

Bu konuya destek olması amacı ile özel bir babalar günü hediyeleri kategorisi oluşturduk. Ayrıca babalar günü hakkında hazırladığımız özel sayfada da konu hakkında yazı ve makaleler bulabilirsiniz.

Bu arada benim en sevdiğim babalar günü hediyesi henüz internetten satılmıyor maalesef. O el emeği ve sevgiyle üretildiği için oldukça pahalı bir ürün. Yani paranın satın alamayacağı şeylerden...

Bu vesile ile tüm babalara 15 haziran 2008 de sevdikleriyle hoş bir babalar günü geçirmelerini ve mutluluk depolamalarını diliyorum.

Hoşçakalın

Hiç yorum yok: